חיפוש

מה זו בכלל פעילות אירובית?

פעילות אירובית זוכה לביקורות חיוביות ושליליות כל הזמן, ולאחרונה אנשים החלו להמנע לחלוטין מאירובי מהסיבה שזה "לא בריא". אז לפני שאנחנו קוראים הרבה דברים ברשת על כמה שזה לא בריא, בואו נבין מה זו בכלל פעילות אירובית, מה המטרה שלה ולאחר מכן ניתן לכם לחשוב בעצמכם אם כדאי לבצע אותה ובאיזו תדירות.


אז רק כדי שניהיה מסונכרנים, פעילות אירובית היא פעילות כמו ריצה, הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים וכו, אנחנו על זה כן?


אך לפני שנמשיך להסברים, אם הייתי שואלת אתכם מה השריר החשוב ביותר בגוף, הייתם חושבים על הלב? הלב הוא שריר לכל דבר! שריר שעובד 24 שעות ביממה, ללא הפסקה לאורך כל חיינו! כן, הוא בנוי מעט שונה משרירים אחרים, אבל בסופו של דבר הוא בנוי מרקמת שריר שמתפקדת כרקמת שריר. כלומר עלינו לעבוד על שריר הלב, אך אפשר אפשר לעבוד עליו? הרי אי אפשר להרים משקולות או להשתמש בגומיות עם הלב נכון?

לכן הפיתרון הוא אימון אירובי!



אירובי, כשמה כן היא, פעילות הדורשת הרבה חמצן. כדי לספק הרבה חמצן לשרירים, הלב צריך לספק הרבה דם (שמעביר חמצן לגוף) בצורה מהירה יחסית. לכן כל פעימה (דפיקת לב) היא כמו "סקוואט" ללב. כאשר נאתגר את הלב, ונרכב על אופניים למשל, הלב יידרש לספק דם בצורה מהירה יותר לגוף ולכן יפעם מהר יותר. אז איך אני אדע שהלב מתחזק?

הלב מתחזק כאשר לכ פעימה שלו היא חזקה יותר. בעצם, כשהפעימה חזקה הלב מזרים יותר דם לגוף ולכן צריך לפעום יותר לאט, כלומר פחות פעמים בדקה. תדמיינו שאתם מחזיקים בקבוק מים כאשר הפקק פתוח ותרצו להוציא את המים מהבקבוק רק בלחיצות עליו. תוכלו ללחוץ הרבה פעמים וכל פעם ייצאו מעט מים, ותוכלו לתת 3-4 לחיצות חזקות שכל אחת מהן תוציא הרבה מים - זה מה שאנחנו רוצים שיקרה! שהלב יפעם פחות פעמים בדקה ובכל לחיצה יספק הרבה דם לשאר הגוף.


זו הסיבה העיקרית בעינו למה אירובי זו פעילות שהיא חשובה! כמובן שיש לה עוד יתרונות רבים, החל מהזרמת דם למוח ועד שחרור אנדרופינים שגורמים לנו לאושר.



אז קדימה הגיע הזמן לשלב לפחות אימון אירובי אחד בשבוע! החל מזומבה ועד שחייה, בחרו את האירובי המועדף עליכם והחלו לקפוץ!

1 צפיות0 תגובות