חיפוש

כואב לי _____ עליי להמשיך להתאמן?

בתור אנשים מתאמנים עלינו לדעת שפציעות ועומסים עלולים לבוא בשלב כזה או אחר. זה דבר שקורה ולא מעט, אבל השאלה היא איך אנחנו מתמודדים איתו? התמודדות נכונה עם פציעה תביא להחלמה נכונה וחזרה מהירה יותר לשגרה!


דבר ראשון עלינו לזהות איזה סוג כאב יש לנו. ברור שרובנו לא רופאים או מגיעים מתחום הרפואה אבל ההרגשה האישית של כל אחד יכולה לעזור הרבה באיתור הבעיה. חשוב לדעת להבדיל בין סוגי הכאב, מתי כואב לי במפרק ומתי בשריר. מתי זה חמור ומתי זה חלק מהאתגור של הגוף.





כאב שורף

כאב בשריר, ממוקד מאוד בדר"כ, מורגש בחלק בגוף שעליו עובדים בתרגיל. למשל אחרי מספר סקוואטים יורגש כאב שורף בשריר הארבע ראשי (הירך) ובשרירי הישבן. כאב זה נגרם מהצטברות חומצות חלב עקב ממספר חזרות גבוה או עבודה חזקה על השריר ולרוב זה כאב תקין.


כאב קהה

כאב שמוכר לנו, מלווה אותנו כבר תקופה (למשל אנשים הסובלים מכאבי גב או ברכיים). לרוב זה לא כאב נקודתי אלא על כל האיזור. אנו ממליצים לבצע באופן קבוע תרגיל שונה שמתמקד באותה קבוצת שרירים וכמובן לבדוק זאת מול רופא.


כאב חד

כאב שמורגש לרוב קורה בביצוע התנועה עצמה (לא סתם בעמידה או שכיבה נניח). כאב נקודתי וצורם. במקרה כזה מומלץ לעצור את האימון ולהבין מה קורה בגוף ואם יש צורך, התערבות רפואית.


חשוב מאוד לזכור, אם כואב-הגוף מאותת לנו! להתעלם מכאבים כרוניים זה לא הפיתרון!

לכו לאיש מקצוע מוסמך, טפלו בעצמכם ותשמרו על גופכם! זוכרים שכתבה אחרת דיברנו על דיאטות מהירות ששלא מניבות דבר לטווח הארוך? כך גם לגבי טיפול בגוף. אם משהו כואב לכם ותגידו יומיים מנוחה ויעבור, יכול להיות שלא יעבור ואף יחמיר.



תהפכו למתאמנים חכמים, תבררו, תבדקו, תשאלו. אחרי הכל הכושר הוא בראש ובראשונה לבריאות שלכם, אם לא תשמרו עליה אף אחד לא יעשה זאת בשבילכם.



*הכותבת אינה רופאה, ותמיד במקרה חריג יש להיוועץ עם רופא מוסמך*

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול